- Lékař na telefonu vás seznámí s tím, jaké jsou běžné lékařské postupy, všeobecné diagnostické postupy při daném onemocnění a obecné postupy léčby. Poskytne vám také základní informace o časové náročnosti léčby jednotlivých onemocnění.
- Lékař na telefonu vás seznámí s tím, které výkony jsou hrazeny z veřejného zdravotního pojištění a do jaké výše a které výkony veřejné zdravotní pojištění nehradí, a to zejména z oblastí stomatologické péče a IVF (asistovaná reprodukce).
- Lékař vám vysvětlí, jak funguje primární péče (praktický lékař pro děti a dorost, praktický lékař pro dospělé, gynekolog a stomatolog), jak se k lékaři zaregistrovat a s jakým časovým odstupem lze učinit novou registraci.
- Lékař na telefonu vás seznámí s problematikou preventivních prohlídek – jak u lékařů primární péče, tak u screeningových vyšetření.
- Lékař vás seznámí s principy zdravotních služeb v lázních či ozdravovnách – jaké jsou indikace lázeňské léčby, jaký je postup úhrady, jak často lze léčbu čerpat, kdo vypisuje žádost, jak dlouho platí žádanka, co udělat, když žádanka vyprší, atd.
- Lékař vám vysvětlí, jakou platnost mají lékařské recepty a žádanky a poukazy na vyšetření/ošetření.
- Lékař vám poskytne informace ohledně možnosti proplácení cestovních nákladů pojištěnců v souvislosti s poskytováním hrazených služeb.
- Lékař vám poskytne odborné informace o systému zdravotnictví v ČR, včetně s tím související právní terminologie.
Nevyznáte se v lékařské zprávě, nerozumíte výsledkům z laboratoře nebo si nejste jistí, zda můžete užít určitý lék? Obraťte se na našeho lékaře na telefonu, který vám ochotně a trpělivě zodpoví všechny otázky. Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR má ve spolupráci s AWP Solutions ČR a SR pro své klienty konzultační službu „Lékař na telefonu“, v rámci které se můžete zdarma poradit s kvalifikovanými lékaři.
Kdy je lékař na telefonu?
Služba „Lékař na telefonu“ je pro pojištěnce Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Jak služba funguje?
Vytočte linku +420 283 002 772. Tím se spojíte s koordinátorem medicínské asistence. Koordinátor zjistí, co je podstatou vašeho dotazu, a pokud je schopen odpovědět, zodpoví ho. Pokud ne, domluví si s vámi přesný čas, kdy vám zavolá zpátky. Všechny detaily hovoru předá přímo lékaři, který se na zodpovězení dotazu důkladně připraví. Tímto krokem šetříme jak čas lékaře, tak i váš čas.Ve smluvenou dobu vám koordinátor zavolá a propojí vás s lékařem.
Cena služby?
Nonstop služba „Lékař na telefonu“ je zdarma, klient případně hradí pouze hovor na pevnou telefonní linku dle tarifu svého operátora. Zpětné volání a hovor s lékařem na telefonu je pro klienty Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR zdarma.
Služba telefonického asistenčního centra „Lékař na telefonu“ neplní ani nenahrazuje funkci rychlé záchranné služby! Máte-li akutní zdravotní potíže, např. krvácení či prudké bolesti, volejte přímo linky 155 nebo 112 nebo navštivte svého lékaře!