Oznámení o zahájení správního řízení: proč a komu ho posíláme
Zaznamenali jsme dotazy klientů, co mají dělat – že od nás dostali oznámení o zahájení správního řízení. Toto oznámení a s ním související další informace klientům zasíláme v případě, že osobně anebo prostřednictvím svého lékaře podali žádost o úhradu zdravotní služby, která podléhá souhlasu zdravotní pojišťovny. Jedná se o praxi zavedenou od 1. ledna letošního roku na základě novely zákona o veřejném zdravotním pojištění.
Pokud takové oznámení o zahájení správního řízení od naší zdravotní pojišťovny dostanete, nelekejte se, všechno je v pořádku. Znamená to jen, že vaši podanou žádost o úhradu zdravotní služby jsme už oficiálně přijali, zaevidovali a že ji budeme řešit. Platí totiž, že pokud zdravotní pojišťovna nerozhodne do 15 dní od přijetí žádosti tak, že vysloví s úhradou plný souhlas, musí žádost začít řešit podle zákona o správním řádu a oznámit vám zahájení tohoto správního řízení.
V souvislosti s oznámením můžete jako účastník správního řízení obdržet také výzvu k doplnění údajů a informaci o možnosti nahlížet do správního spisu. Na závěr, po ukončení správního řízení, od nás dostanete konečné rozhodnutí o schválení či zamítnutí žádosti o úhradu.